Twój mały biznes plan powinien jasno określać między innymi tego rodzaju wyznaczniki:
- Jakie firmy będą stanowić dla mnie konkurencję? Warto je dokładnie zbadać aby wykluczyć powielanie ich błędów i znalezienie własnego pomysłu na nowe.
- Produkty lub usługi, które będzie się regularnie i periodycznie dostarczać
- Jak klienci będą uzyskiwać dostęp do Twoich produktów lub usług (na przykład w sklepie, w trybie online lub przez telefon)
- Twoje podejście do wyceny tego czym się zajmujesz w biznesie
Poznaj swoich klientów – warto wiedzieć, kto będzie zainteresowany tym co tworzysz, stwórz rzetelny model grupy docelowej, nie każdy o kim myślisz, rzeczywiście będzie zainteresowany Twoimi rozwiązaniami
Upewnij się, że wiesz jak najwięcej o tym, kto będzie kupować od Ciebie.
Czy są oni młodzi czy starzy?
Co robią w życiu?
Jakie są ich style życia?
Czy oni już kupują produkt lub zamawiają usługę, którą będziesz oferować?
Co będą myśleć o produkcie lub usłudze?
Dlaczego kupią od ciebie i nikogo innego? Co zrobisz aby tak właśnie się stało?
Jak można powiedzieć im o Twojej firmie?
Znając odpowiedzi na te pytania pomożesz sobie promować swój biznes o wiele bardziej efektywnie.
Nazwa wybrana dla Twojej firmy powinny odzwierciedlać obraz, który chcesz uzyskać na rynku. Wybierz jedną, która jest łatwa do wymówienia i zapamiętania. I upewnij się, że nie jest już w użyciu, upewnij się też, że jest dostępna jest jako adres strony internetowej i działa na druku firmowym.
Jeśli zatrudnisz pracowników – nawet w niepełnym wymiarze czasu – trzeba się zapoznać z prawem pracy i wiedzieć, jak uzyskać najlepsze od pracowników. Rejestracja pracowników w Wielkiej Brytanii nie jest tak trudna jak w Polsce. Przeczytaj poradniki by poznać więcej istotnych faktów.
Podczas pisania biznes planu, pamiętaj, aby być jasnym, realistycznym i zwięzłym. Stosuj badania do obsługi wniosków i Tworzenia planu działania. To co może wydawać się Tobie, wcale nie musi bowiem znaleźć odzwierciedlenia w rzeczywistości. Pamiętaj, że dokumenty, plany biznesowe są dynamiczne – co oznacza, że należy dostosować swój plan z czasem, gdy rozwija się Twoja firma.
Czy Twój biznes plan będzie rzeczywiście działań na rynku brytyjskim?
Możesz dowiedzieć się, czy twój pomysł jest opłacalny – warto część przedstawić ekspertom, bliskim, znajomym, rodzinie czy po prostu internautom. Na różnorodnych platformach crowdsourcingowych można uzyskać dziesiątki interesujących informacji na temat tego co warto zmienić w swoim podejściu a co jest dobre.