Inwestycja w Audi – przywróć dawny model do łask

Audi 80

Zobacz w jaki sposób zdemontować silnik w starym modelu Audi 80.

Samochody z silnikiem szesnastozaworowym

Znajomość kodu odbiornika radiowego zabezpieczonego przed kradzieżą jest konieczna przed odłączeniem akumulatora.Odłączyć przewód ujemny i następnie wymontować akumulator z samochodu. Pokrywę komory silnika wymordować jedynie wtedy, gdy jest to koniec. Należy wówczas obrysować zawiasy na blachach pokrywy, co ułatwi
ponowne zamontowanie pokrywy. Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego (silnik zimny),
Wtoczyć samochód na kanał montażowy lub podnośnik, można tez podnieść przednią część samochodu na wyskosć umożliwiającą pracę pod samochodem.

  • Samochód podeprzeć podstawkami
  • Opróżnić układ chłodzenia;

w tym celu zdjąć opaski i zsunąć z rur przewody

  • Otworzyć zawór regulacji ogrzewania, tak aby płyn
    spłynął również z nagrzewnic,
  • W płynie znajdują się dodatki obniżające
    temperaturę zamarzania,
  • Płyn może być użyty ponownie po sprawdzaniu
    jego przydatności.
  • Wymontować kanał zasysania powietrza
  • Zdemontować przewody podciśnienia z górnej części kolektora ssącego
  • Odkręcić uchwyt górny chłodnicy

Zdjąć przewody elastyczne; chłodnica głowica cylindrów, chłodnica-pompa płynu chłodzącego i chłodnica-zbiornik wyrównawczy. Zdemontowane przewody odpowiednio oznaczyć. Rozkręcić zamocowanie i wyjąć chłodnicę wraz z osłoną i wentylatorem

  • Odłączyć przewody elektryczne od alternatora.
  • Odłączyć przewód od regulatora ciśnienia paliwa w fazie nagrzewania
    silnika.
  • Odłączyć przBwód od czujnika ciśnienia oleju 1 ,8 bara,
  • Odłączyć przewód czujnika temperatury oleju.
  • Odłączyć przewód środkowy wysokiego napięcia ud rozdzielacza za
    plonu.
  • Odłączyć wtyk boczny od rozdzielacza zapłonu.
  • Odłączyć czujnik temperatury, sterujący wskaźnikiem temperatury.
  • Odłączyć przewód wyłącznika termiczno czasowego. Oznaczyć odpo¬
    wiednio przewody
  • Odłączyć przewód zaworu stabilizujący bieg jałowy
  • Odłączyć przewód czujnika ciśnienia oleju 0,3 bara.
  • Odłączyć przewód masowy od pokrywy głowicy.
  • Odłączyć przewód wtryskiwacza rozruchowego.
  • Odłączyć przewód zaworu dodatkowego powietrza.
  • Odłączyć przewody rozrusznika.
  • Zdemontować przewody elastyczne płynu chłodzącego z przewodu sztywnego oraz z nagrzewnicy,
  • Zdemontować przewód płynu chłodzącego z głowicy cylindrów
  • Zdemontować siłownik mechanizmu sterowania sprzęgłem i pozostawić zawieszony na przewodzie przy podwoziu,

Odłączyć cięgno od krzywki regulującej prędkość „szybkiego biegu jałowego i uwolnić z uchwytu. Nie usuwać zapinki mocującej z pancerza cięgna, Wymontować wtryskiwacz rozruchowy z kolektora ssącego. Nie należy odłączać przewodów paliwa, Wymontować przewody podciśnieniowe łącząco urządzenie wspomagające z kolektorem ssącym.

  • Wymontować przewód łączący.
  • Wymontować zawór biegu silnika rozgrzanego Nie należy odłączać przewodów paliwa.
  • Wymontować przewód odpowietrzający od obudowy filtru powietrza.
  • Wymontować górną część iiltra powietrza z przepływomierzem i rozdzielaczem paliwa i odłożyć do przegrody nagrzewnicy
  • Wymontować dolną część filtra powietrza
  • Wymontować kompletny kolektor ssący,
  • Odkręcić tylny wspornik silnika od poduszki gumowej (3 śruby j.
  • Rozkręcić połączenie rury wydechowej z kołnierzem kolektora wydechowego i uchwytem przy skrzyni biegów.
  • Odkręcić blachę osłaniającą od dołu skrzynię biegów.
  • Odkręcić śruby łączące silnik ze skrzynią biegów Podeprzeć podnośnikiem skrzynię biegów (pomiędzy skrzynię biegów i podnośnik podłożyć drewniany klocek)

Zawiesić silnik na lince i dźwignąć z zawieszeń, W warsztatach Audi do tego celu używa się specjalnych zaczepów, Jednak można również odkręcić napinacz paska napędu alternatora, nałożyć pętlę linki i przykręcić paląk
Drugi koniec linki umocować po drugiej stronie głowicy cylindrów. Linkę zawiesić na haku wcrągarki i naprężyć
Podnieść i trochę przekręciwszy wyjąć zespól napędowy z komory silnika. Sprawdzić, czy wszystkie połączenia zespołu napędowego zostały rozlączone oraz czy zespół napędowy nigdzie nie zahacza. Powolne i uważne wyciąganie zespołu z komory pozwoli umknąć uszkodzeń. Kolejność czynności montowania jest odwrotna do kolejności czynności wymontowania. Podczas montowania należy przestrzegać następujących zaleceń.

Audi A3

  • Opuszczać zespól napędowy do komory w prawidłowej pozycji

Poluzować wspornik zawieszenia Wyrównać ustawienie silnika bez naprężeń i następnie dokręcić śruby wspornika i poduszki Momenty dokręcania śrub:
– wspornik zawieszenia do kadłuba silnika 40 W m
– poduszka zawieszenia do wspornika silnika 40 N m
– śruby łączące silnik ze skrzynią biegów 55 N m
– drążek reakcyjny do zawieszenia silnika 30 N m
rura wydechowa do kolektora wydechowego 35 N m
rura wydechowa do uchwytu przy skrzyni biegów 25 N m
osłona siinik/skrzyma biegów 10 N m
– wspornik chłodnicy 10 N m

Zamontować siłownik sprzęgła (25 N m) i skontrolować działanie W przypadku nadmiernego rozciągnięcia gumowego wieszaka należy nieco dogląd uchwyty przyspawane do części układu. Nadmierne wydłużenie gumowego wieszaka jest powodem jego zniszczenia. Napełnić układ chłodzenia po otwarciu zaworu ogrzewania. Po napelnieniu zbiornika wyrównawczego do właściwego poziomu zamknąć zbiornik. Silnik uruchomić w celu wypchnięcia powietrza z układu chłodzenia. Na zakończenie sprawdzić poziom płynu w zbiorniku. Braki uzupełnić. Masz Audi i chcesz je naprawić? Skorzystaj z usług fachowców. Serwis Audi to miejsce dla Ciebie.