Czy pozycjonowanie lokalne stron internetowych jest drogie?

SEO pozycjonowanie

To pytanie pojawia się coraz częściej. Pytanie to pada najczęściej z ust osób, które zajmują się prowadzeniem firmy. Dla przedsiębiorców często cenny jest każdy grosz, zaś każda nowość może budzić ich ciekawość, zainteresowanie, ale także niepokój… Czy pozycjonowanie lokalne stron internetowych jest usługą, która powinna budzić niepokój?

Co to jest SEO?

Zdecydowanie nie. Wyjaśnimy pokrótce na czym właściwie polega samo pozycjonowanie. Ten proces opiera się na działaniach, których celem jest wzrost pozycji strony internetowej w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe (frazy). Podajmy przykład:

Załóżmy, że prowadzimy firmę transportową z Krakowa zajmującą się lokalnymi usługami – np. przewozimy meble i wykonujemy przeprowadzki na terenie miasta. Chcielibyśmy aby nasza strona internetowa była widoczna w internecie dla klientów. Aby to zrobić wpisane zagadnienie musi kierować do naszej witryny. Najprostszym zagadnieniem dla firmy wykonującej usługi transportowe jest fraza „firma transportowa Kraków”, inną frazą będzie „przeprowadzki Kraków” lub „firma przeprowadzkowa Kraków”, „firma do przeprowadzek Kraków”. Firma, której zleca się pozycjonowanie musi sprawić, aby te frazy kierowały do naszej strony, czyli jeśli ktoś wpisze je w wyszukiwarkę Google – w najlepszych wynikach – czyli poniżej 10. miejsca pojawi się właśnie ta firma transportowa.

Jak robić SEO by były efekty?

Działania, które musi podjąć to prace techniczne na pozycjonowanej stronie oraz działania poza stroną (off-site) – najczęściej polega to na reklamowaniu strony poprzez budowanie zaplecza linków. Najprościej mówiąc są to rekomendacje, które mają mówić o tym, że daną usługę zajmuje się właśnie firma X i to jej warto zapłacić za zlecenie. Pozycjonowanie lokalne nie jest groźne dla strony internetowej, o ile linki kierujące do witryny nie są szkodliwe – np. ze stron spamerskich, bardzo niskiej jakości czy działania na stronie nie zostały przeprowadzone źle – np. przez słabej jakości zmiany techniczne, szkodzące prędkości, użyteczności czy jakości witryny.

Naliczanie kosztów za pozycjonowanie

Jeśli decydujemy się na pozycjonowanie lokalne, powinniśmy wybrać kilka fraz, które będą kierować na naszą stronę, np. 5-10 z nich. Każda z nich może być rozliczana osobno lub możemy zdecydować się na abonament. Jedna fraza w pozycjonowaniu lokalnym może kosztować od około 70 groszy do nawet 3 złotych dziennie. Średnia stawka to jednak 1,60-1,80zł dziennie, co daje nam około 50 złotych miesięcznie. Często opłata jest także uzależniona od pozycja – oznacza to, że więcej należy zapłacić za pozycję 3 niż za pozycję 8. Jeśli jednak nasze pozycjonowane frazy są wysoko, wtedy opłata jest maksymalna. 5 fraz z opłatą 50 złotych za frazę miesięcznie daje nam 250 złotych.

pozycjonowanie lokalne ceny

Jeżeli mamy większą firmę oferująca wiele produktów i usług wtedy powinniśmy pozycjonować się na każdą z nich i to często na kilka odmiana i pochodnych. Największe firmy lokalne często zatem wybierają nawet 30-40 fraz do pozycjonowania, a to może wiązać się z opłatami miesięcznymi w wysokości powyżej 2000 złotych.

Jak widać zatem ceny za pozycjonowanie lokalne są różne, ale mogą bardzo przełożyć się na wzrost potencjalnych klientów zainteresowanych naszymi usługami oraz produktami. Warto zatem skontaktować się z agencją pozycjonowania stron aby poznać cennik za takie usługi. Możemy skorzystać także z abonamentu, który jest średnio od 30 do 40% tańszy w ogólnym rozrachunku. O ostateczną cenę za pozycjonowanie fraz najlepiej pytać u źródła.